Aleš Pawlus

Můj rádoby kamarád kos

V naší zahrádkářské kolonii se jednu dobu zabydlela kočka. Patřila všem. Chodila od chatky k chatce a všude dostala výslužku. Nebyla to ovšem ledajaká kočka.

26.9.2020 v 1:01 | Karma článku: 17.16 | Přečteno: 348 | Diskuse

Aleš Pawlus

Poutník, kterýž došel nejdál.

. „Takové sny, jako měl on, neodlétají na měsíc, ale zůstanou na zemi. A až přijde jejich čas, dozrají v činy.“ Johann Gottfried Herder

31.8.2020 v 19:55 | Karma článku: 13.86 | Přečteno: 309 | Diskuse

Aleš Pawlus

Wish you Were Here

Chápu , že je to ostuda neznat cizí jazyk.....a ještě navíc ta troufalost přetextovat tak slavnou píseň.....

20.5.2020 v 22:28 | Karma článku: 11.41 | Přečteno: 554 | Diskuse

Aleš Pawlus

Buď pozdravena, ctěná okázalosti

Nepodařilo se mi zjistit, od kdy se datuje tato hloupá a v podstatě směšná civilizační choroba. A protože ani já jsem neměl rád v dějepise přesná data a letopočty, raději napíšu, že tenhle mor se šíří lidstvem od nepaměti.

15.1.2020 v 22:29 | Karma článku: 17.68 | Přečteno: 492 | Diskuse

Aleš Pawlus

Z Nového světa 2020

Čím jiným začít nový rok než panem Antonínem Dvořákem A jeho symfonií z Nového světa. Nechť je tento název příslibem v roce 2020.

1.1.2020 v 23:40 | Karma článku: 6.86 | Přečteno: 170 | Diskuse

Aleš Pawlus

Trnitá cesta z Ostravy do Moskvy

Pan Jaromír Nohavica ziskal a osobně si přijel do Moskvy pro ocenění. To ocenění má název Puškinova cena. Proč ji dostal, za jaké zásluhy apod se můžeme dočíst v podstatě všude.

7.11.2018 v 21:45 | Karma článku: 40.42 | Přečteno: 1954 | Diskuse

Aleš Pawlus

(Ne)rozdělená společnost

Taky jste si toho všimli? No, nejde si nevšimnout. Pustíte si rádio, televizi, brouzdáte internetem, všude to na vás skočí. Je to jako vetřelec. Dostalo to pracovní název Rozdělená společnost, Rozdělený národ, Rozdělený stát apod

29.1.2018 v 14:01 | Karma článku: 32.30 | Přečteno: 748 | Diskuse

Aleš Pawlus

Neboj.

Nemůžu nenapsat pár slov o tom, co se mi nedávno stalo. A stalo se mi to velmi fajn, neboli fajně..

22.6.2017 v 18:31 | Karma článku: 34.64 | Přečteno: 906 | Diskuse

Aleš Pawlus

Těšínské borůvky

Hory jsou smířlivé. Pozorně naslouchají mým nářkům a konejšivě, jako moudrý stařec, kývají hlavou. Rozumějí mi. Horská půda ochotně vsakuje mé slzy a stromy přikrývají můj smutek. A opuštěnost se v tomto majestátním prostoru rozplývá jako ranní mlha.

26.11.2013 v 12:17 | Karma článku: 13.11 | Přečteno: 330 | Diskuse

Aleš Pawlus

Naše volba

Když se pan Jurij Gagarin vrátil ze svého slavného výletu, konstatoval mimo jiné, že na své vesmírné toulce nepotkal a ani nikde neviděl žádnou bytost, která by alespoň vzdáleně připomínala Boha. Tehdejší politika Sovětského svazu na tomto, možná z legrace proneseném konstatování, založila svoji protináboženskou propagandu. Pamatuji si ještě ze základní školy, když nám učitelé rázně a pádně argumentovali, že prostě Bůh neexistuje. Gagarin tam byl a nikoho takového neviděl. Nu pod tíhou takového argumentu jistě i leckterý kněz spálil své kněžské šaty a zbořil kazatelnici. Domnívám se, že existenci Boha nelze nijak vědecky dokázat, třebaže leckterý vědec na základě důkladného bádání dokáže existenci Boha popřít. Můžeme se s tvrzením vědců ztotožnit a nechat to prostě plavat. Doporučuji. Existence Boha a víra v něj se prostě nedá pojmout rozumem.

31.3.2013 v 22:10 | Karma článku: 9.58 | Přečteno: 431 | Diskuse

Aleš Pawlus

Osamělé nádraží

Prostá a bílá, s pavučinou v rozíchstudená ledárnaŽidle i stůl na nožkách kozíchnaše čekárna

27.3.2013 v 20:23 | Karma článku: 7.23 | Přečteno: 179 | Diskuse

Aleš Pawlus

Zvláštní objev detektiva

Poslední dobou mi můj přítel připadal příliš vážný, málomluvný a dokonce bych byl přísahal, že v jeho očích vidím smutek. Což o to. Můj přítel Sherlock Holmes býval takový velmi často. Jenže jeho tvář byla vážná vždy jen z důvodů chladné profesionality. Ovšem teď... Teď vidím na té tvrdé profesionální masce lidské znaky. A upřímně řečeno, tohle mě děsilo. Jako lékař bych z tohoto měl mít radost, ale jako společník geniálního detektiva jsem dobře věděl, že emoce, city, lítost a podobné lidské záležitosti jsou záhubou pro práci mého přítele. A tak jsem se osmělil, nalil do pohárku trochu brandy a přímo pana Holmese oslovil:

19.3.2013 v 16:26 | Karma článku: 7.46 | Přečteno: 297 | Diskuse

Aleš Pawlus

Déšť v kryté tribuně

ing. Otakar Čáp byl naším velmi oblíbeným šéfem. Tedy ne, že by byl přehnaně kamarádský, žoviální. Nic nám neodpustil, neváhal nás kdykoli seřvat a tvrdošíjně trval na svých požadavcích. Jeho oblíbenost vyvstala spíše pro jeho osobnost a ryzí charakter. Často k nám na provoz zavítal, dal řeč a každému po cigaretě. Ani dnes tomu nebylo jinak, třebaže jsme byli trochu roztěkaní a nesoustředění. Jednak se totiž blížil závěr směny a jednak jsme po jejím skončení měli jít na fotbal. Šéf vycítil, že dnes není příliš vítán a odebral se radši do své kanceláře.

15.3.2013 v 17:18 | Karma článku: 7.76 | Přečteno: 284 | Diskuse

Aleš Pawlus

Třináctý apoštol z Čech

Někdy mám pocit, že státní svátky mlčky pomíjíme. Jistě, vánoce, či velikonoce tam jsme doma. Tam to známe. Chystáme se na ně dlouho před nimi, víme oč běží, někteří ne moc zcela, ale většina ano. Ale ty "vložené" české svátky. Tam mnozí tápou. Známe možná název svátku a pak víme určitě, že nemusíme jít do školy, nebo do práce. Samotná idea, myšlenka, či historická souvislost se pak ale promění v hrách dopadající na hluchou a studenou stěnu.

14.3.2013 v 18:23 | Karma článku: 14.49 | Přečteno: 461 | Diskuse

Aleš Pawlus

Osamělé nádraží

Prostá a bílá, s pavučinou v rozíchstudená ledárnaŽidle i stůl na nožkách kozíchnaše čekárna

10.3.2013 v 15:26 | Karma článku: 6.55 | Přečteno: 266 | Diskuse

Aleš Pawlus

Snílci prchavých nápadů

Když se Jára Cimrman rozhodl, že pronikne ve světě i jako úspěšný podnikatel, pustil se do projektu vybudovat obří sodovkárnu. Místní úřady však pro jeho "geniální" nápad nenašly pochopení a Cimrmana označily jako "snílka prchavých nápadů". Někdy mám pocit, že i já jsem takovým snílkem. Sny, kteréž překračují hranici reality, rychle vyprchají. A před sny, jež reálné jsou, zase prchám já sám. Mám za to, že většina lidí celý život před něčím prchá. Před kamarádem, který se ocitnul v zoufalé finanční situaci, před blízkým, jehož navštívila nemoc, kterou nelze vyléčit. Prcháme před vším, co je nám nepříjemné, co ohrožuje naše pohodlí a pevně zavedený standard.

9.3.2013 v 21:04 | Karma článku: 7.73 | Přečteno: 280 | Diskuse

Aleš Pawlus

Cesta (vláčkem) do hlubin přítelovy trpělivosti

Můj kolega Fanys je prototyp neuvěřitelně líného člověka. Vystudoval ekonomickou fakultu a před jeho jménem, se vyskytuje titul ing. Díky svému vzdělání si dokáže velmi pečlivě promyslet a propočítat nezbytně nutné pohyby, počet nejnutnějších kroků, jakožto i jiných operací, kde je zapotřebí fyzická námaha. Jeho domácnost zdobí různé nejnovější vynálezy. Počínaje elektrickým kartáčkem na zuby a konče automatickým vysavačem, který se jako pejsek prochází po bytě a slyší na jméno Azor a jedno tlesknutí.

25.2.2013 v 13:49 | Karma článku: 12.30 | Přečteno: 512 | Diskuse

Aleš Pawlus

Měděný rytíř

V provizorní kavárně na pracovišti jsme se scházeli většinou až kolem půlnoci. Nejdřív bylo třeba ustát divoký začátek noční směny. Až poté, co opadly emoce a pracovní nasazení, byla ta pravá chvíle na půlnoční klábosení u kávy.

20.2.2013 v 12:26 | Karma článku: 9.60 | Přečteno: 300 | Diskuse

Aleš Pawlus

Pohled skrz

V pátek odpoledne bylo vždy příjemně. Se zvětralou desítkou v kelímku a štiplavou startkou v ústech, jsem pozoroval dění na nádraží a odhadoval jsem kdo, kam asi jede a proč. Byl jsem rovněž zvědav, kdo z kamarádů dnes dorazí. Většinou nás moc nejelo. Spousta kluků by ráda, ale náš věk ještě příliš neumožňoval zásadní a rázná rozhodnutí a chtě nechtě museli jsme tu a tam obětovat své touhy na oltář všemocných rodičů, kteří tam a tu měli prostě jiné plány.

19.2.2013 v 19:24 | Karma článku: 8.58 | Přečteno: 311 | Diskuse

Aleš Pawlus

Záři, ty bláznivý démante

Ty čtyři hodiny, kteréž jsem trávil ve vlaku, jenž se mnou uháněl ku Praze, příjemně ubíhaly. Vzpomínal jsem, jak to všechno začalo a vzniklo.

19.2.2013 v 7:48 | Karma článku: 11.45 | Přečteno: 388 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 468
Jsem muž, který se snaží vidět očima, nikoli zaběhlou konvekční uniformou.